Јапонскиот извоз забележал пад во мај за првпат по осум месеци, главно поради значително намалени испораки на автомобили како резултат на новите американски царини. Според официјалните податоци кои беа објавени во средата, јапонскиот извоз се намалил за 1,7% во однос на истиот месец минатата година, што изнесува 8,1 билион јапонски јени (JPY). За разлика од тоа, во април извозот пораснал за 2%.
Падот на увозот беше уште поизразен, со намалување од 7,7%, што е скоро четири пати повеќе во однос на претходниот месец. Увозот изнесува 8,8 билиони JPY, што резултираше со трговски дефицит од 637,6 милијарди JPY за мај, покажуваат податоците од владата.
Нови царини и ефекти на американскиот пазар
САД останале главна дестинација за јапонскиот извоз во мај, но со пад од 11,1% во споредба со истиот месец минатата година. Испораките на автомобили на американскиот пазар паднале драстично за 24,7%, а испораките на автомобилски делови се намалиле за 19% поради новите 25% американски царини на оваа категорија производи.
Причината за овој пад лежи и во послабата вредност на јенот, што го забави интересот за јапонските автомобили. Автомобилите минатата година претставувале околу 28% од вкупниот јапонски извоз на стоки во САД, во вредност од 21 билион JPY или 145 милијарди долари.
Реакции од јапонските производители
Иако обемот на извозот на автомобили на американскиот пазар е намален само за 3,9%, голем број од водечките јапонски извозници не префрлиле дополнителни трошоци на потрошувачите. Компаниите како Subaru и Mitsubishi Motors веќе ги зголемија цените во САД.
Toyota проценува дека новите царини можеби го намалиле нејзиниот профит за 180 милијарди JPY само во април и мај. Од друга страна, Honda предвидува дека царините на САД и во други земји би можеле да го намалат нејзиниот годишен профит за 650 милијарди JPY.
Кина и другите трговски партнери
Кина е на второто место на листата на главни дестинации за јапонски извоз, но со пад од 8,8% во споредба со истиот период минатата година. Ова дополнително покажува како трговските тензии и новите економски мерки влијаат на глобалната размена.
Додека американските царини го погодија јапонскиот извоз, компаниите и владата ќе мора да се прилагодуваат на новите услови на пазарот за да ја задржат конкурентноста и да најдат нови стратегии за извоз.