Е-трговијата во Македонија доживеа вистинска експлозија во последните пет години, особено по пандемијата на Ковид-19, кога онлајн купувањето од удобноста на домот стана не само практично, туку и неопходно. Пазарот бележи двоцифрен раст секоја година, а домашните и меѓународните платформи се борат за вниманието на потрошувачите.
Најчесто купувани преку интернет се облеката и обувките, техниката и електрониката, како и козметички производи. Во последно време, се забележува и раст на онлајн нарачки за прехранбени производи и готови оброци, што порано беше речиси непостоечка категорија. Компаниите инвестираат во сопствени е-продавници, мобилни апликации и логистички капацитети за брза испорака.
Иако растот е значителен, предизвиците остануваат. Дел од купувачите и понатаму се скептични кон онлајн плаќањето поради страв од злоупотреба на податоците, а испораките во руралните области често се бавни и поскапи. За да се задржи трендот на раст, потребно е подобрување на логистиката, поевтинување на доставата и континуирана едукација за безбедноста на е-трговијата.
Сепак, навиките се менуваат, а новата генерација потрошувачи расте со мобилен телефон во рака. Ова значи дека онлајн купувањето во Македонија има голем потенцијал и ќе продолжи да го трансформира традиционалниот малопродажен пазар.