Во новиот развој на трговските односи, Кина одлучи да воведе такси за бродовите во сопственост на САД, како одговор на планираните американски такси за кинеските бродови. Оваа мерка доаѓа пред важните преговори помеѓу американскиот претседател Доналд Трамп и кинескиот лидер Си Ѓинпинг, што дополнително ја зголемува тензијата во трговската војна.
Според информациите од кинеското Министерство за транспорт, бродовите кои се во сопственост на американски компании или индивидуи, како и оние кои пловат под американска застава, ќе бидат обврзани да плаќаат такса од 400 юана (околу 56 долари) по нето тона за секое пристигнување во кинеските порти. Оваа такса ќе се применува на истите бродови до пет пати годишно, а ќе се зголемува секоја година до 2028 година, кога ќе достигне 1.120 юана (157 долари) по нето тона.
Кинеските власти ја опишуваат оваа мерка како „контрамера“ на американските такси, кои ги сметаат за „дискриминаторни“ и потенцијално штетни за кинеската индустрија за бродоградба. Во исто време, САД планираат да воведат такси од 50 долари по нето тона за кинеските бродови, со постепено зголемување на оваа сума во следните години.
Овие новини доаѓаат пред важниот состанок на форумот за економска соработка во Азија и Тихиот Океан, кој ќе се одржи во Јужна Кореја на крајот на октомври. Пекинг исто така најави нови ограничувања на извозот на ретки минерали и опрема за производство на литиеви батерии, што дополнително ја комплицира ситуацијата.
Светската банка неодамна ја зголеми прогнозата за раст на кинеската економија за 2025 година, но со текот на настаните, иднината на трговските односи помеѓу Кина и САД останува неизвесна.