Најновиот извештај на германскиот TÜV нуди длабока анализа на техничката исправност на електричните возила при прв технички преглед – и резултатите се изненадувачки различни. Според Auto Bild, додека некои модели се покажале извонредно сигурни, други – особено Tesla Model 3 – потфрлиле со сериозни технички недостатоци.
Тежината – клучен предизвик за електричните автомобили
Тешките батерии, кои честопати тежат над 500 килограми, создаваат дополнителен притисок врз потпирањето и сопирачките системи. Парадоксално, поради регенеративното сопирање – кое ја користи силата на моторот за забавување и полнење на батеријата – механичките сопирачки се користат ретко. Резултат: рѓосани дискови и откажувања на техничкиот преглед.
Најдоверливи модели на технички преглед (без значајни дефекти):
| Модел | Без значајни дефекти |
|---|---|
| VW e-Golf | 93,4% |
| Mini Cooper SE | 93,0% |
| Hyundai Kona Electro | 92,7% |
| VW ID.3 | 92,5% |
| VW ID.4 / ID.5 | 90,3% |
Најлошо рангирани модели (со најмногу значајни дефекти):
| Модел | Значајни дефекти |
|---|---|
| Tesla Model 3 | 14,2% |
| Renault Zoe | 8,9% |
| Opel Corsa-e | 8,3% |
| VW e-Up | 7,5% |
| Peugeot e-208 | 6,4% |
Tesla Model 3 – разочарувачки резултати
Иако Tesla Model 3 има најголема просечна километража (53.000 км), нејзината стапка на откажување при технички преглед е двојно повисока од просекот. Најчести дефекти: суспензија, истрошени сопирачки дискови, проблеми со предни и задни светла. Деловите на потпирањето откажуваат 15 пати повеќе од просекот.
Renault Zoe, Opel Corsa-e и други проблематични модели
Renault Zoe се соочува со проблеми со суспензијата, сопирачките и управувањето, а кај постарите примероци е забележано и истекување масло.
Opel Corsa-e, технолошки сличен на Peugeot e-208, има чести дефекти кај потпирањето и осветлувањето.
VW e-Up, иако популарен градски модел, бележи поголема стапка на дефекти од своите поголеми „браќа“, особено со сопирачките и светлата.
Peugeot, VW ID.4 и ID.3 – во „златната средина“
Peugeot e-208 има забележано побрзо трошење на сопирачки дискови, додека VW ID.4/ID.5 имаат чести проблеми со рачната сопирачка и истекување масло од погонот.
VW ID.3 се покажал подобро, со повремени проблеми на потпирање, но без големи забелешки на диск-сопирачките.
Апсолутни победници
- Mini Cooper SE: само 2,6% со помали забелешки, најчесто на светлата; сопирачките речиси совршени.
- Hyundai Kona Electro: стабилни резултати, единствена забелешка е побрзо трошење на дисковите.
- VW e-Golf: победник со само 3,4% сериозни дефекти – робусен, зрел автомобил. Единствен хендикеп: технологијата за полнење и дометот веќе застаруваат.
Оваа анализа покажува дека при избор на електрично возило не е доволно да се гледа само на брендот или перформансите – клучна е долгорочната техничка доверливост, особено со оглед на тежината и различниот стил на користење во споредба со конвенционалните автомобили.



