Македонската економија, иако мала, во последните години бележи позитивни приказни на извозни успеси. Неколку домашни брендови успеаја да ги надминат границите на регионалниот пазар и да се позиционираат во Европа, Америка, па дури и во далечна Азија. Најчести амбасадори на македонскиот квалитет се традиционалните прехранбени производи, како ајварот и виното, но и современите технолошки решенија развиени од ИТ-компании.
Еден од најпознатите примери е македонскиот ајвар – „црвено злато“ на домашната кујна. Компании од Велес, Битола и Скопје успешно пласираат ајвар на пазарите во Германија, Австралија, САД и Скандинавија. Овој производ, често рачно подготвен од специјални сорти пиперки како „куртовска капија“, го освојува вниманието на странските купувачи поради автентичниот вкус и природниот состав.
Покрај ајварот, македонските вина се сè почест гостин на европските ресторани. Винарските визби од Тиквешијата, Скопско Поле и Пелагонија нудат премиум етикети кои добиваат награди на меѓународни вински натпревари. Ракијата, пак, ја доживува својата ренесанса – од традиционален пијалак, таа се позиционира како премиум производ со модерно пакување и извоз во земји како Канада и Јапонија.
Сепак, извозот не се ограничува само на гастрономијата. Македонски ИТ-компании изработуваат софтвер за глобални клиенти, а некои стартапи развиваат иновативни апликации кои наоѓаат примена во образованието, логистиката и здравството. Овие примери покажуваат дека македонските производи – без разлика дали се од земјоделство или технологија – можат да се натпреваруваат со најдобрите на светскиот пазар, ако зад нив стои квалитет, автентичност и паметен маркетинг.