Нова студија открива дека воздухот во близина на полначите за електрични возила (EV) е ‘повеќе загаден’ отколку во некои бензински станици. Истражувањето се фокусираше на концентрациите на PM2.5 и утврди дека тие се зголемени во близина на EV полначите. Проблемот се чини дека произлегува од вентилаторите во електричните кабинети, кои подигнуваат прашина и остатоци. Иако електричните возила често се претставуваат како еколошко решение за светските проблеми, се чини дека кријат една ‘мрсна тајна’. Во овој случај, тоа се високи нивоа на честички во близина на полначите за EV.
Изненадувачкото откритие беше направено од истражувачи од UCLA Fielding School of Public Health, кои направија мерења на 50 DC брзи полначи и ги споредија со други локации. Тие беа заинтересирани за потенцијално опасните воздушни честички познати како PM2.5, кои се околу 30 пати помали од човечка коса. Во Лос Анџелес, студијата покажа дека урбаната позадинска концентрација на PM2.5 е 7 до 8 микрограми по кубен метар, а таа се зголемува на околу 10 до 11 на автопатите или на зафатени раскрсници. Бензинските станици имаат околу 12 микрограми по кубен метар, додека брзите полначи имаат просек од 15 и достигнуваат дури до 200.
Истражувачите од UCLA забележаа дека највисоките нивоа се наоѓаат во кабините на полначите, но концентрациите опаднале ‘доста’ само неколку метри подалеку. Тие додадоа дека ‘неколку стотици метри подалеку, нема забележлива разлика во однос на позадинските нивоа на загадување.’ Д-р Јуан Јао изјави: ‘Нашите наоди сугерираат дека овие мали честички веројатно доаѓаат од ресуспензија на честички околу DCFC кабините.’ Таа продолжи да објаснува дека кабините конвертираат електрична енергија од мрежата во правец на струја потребен за полнење на електричните возила, а исто така содржат вентилатори за да спречат прегревање. Се верува дека овие вентилатори мешаат прашина и честички, правејќи го воздухот околу полначите ‘загаден.’
Д-р Мајкл Џерет од UCLA објасни какви опасности носат овие честички, велејќи: ‘Овие честички се толку мали, што можат да патуваат длабоко во вашите бели дробови и дури да влезат во вашата крв – потенцијално води до сериозни проблеми како што се срцеви или белодробни болести.’ Не е изненадувачки што лицата со предизвикани состојби или зголемена чувствителност се на повисок ризик од здравствени проблеми поврзани со изложеност на фини честички.
И покрај ризиците, професорката по еколошко здравје на UCLA, Јифанг Жу, рече: ‘EVs остануваат огромно подобрување во однос на возилата со согорување, а нашите сопствени студии покажуваат дека електрификацијата на транспортот го чисти воздухот за сите.’ Таа предложи дека емисиите од полначите можат да се решат со додавање на филтри за воздух во електричните кабинети. Во меѓувреме, истражувачите сугерираат дека возачите на EV треба да останат во своите возила со вклучен климатизационен систем, додека полнат, или да ја напуштат областа за да дојдат до почист воздух.