Од денеска, Европската унија воведува нов систем за гранична контрола за граѓаните на земјите надвор од Шенген зоната. Оваа промена означува старт на Системот за влез/излез (EES), кој ќе ги дигитализира податоците за влезот и излезот на државјаните на трети земји, заменувајќи го претходниот метод на рачно ставање печат на пасошите. Системот ќе биде применет во сите Шенген земји, вклучувајќи ги Исланд, Лихтенштајн, Норвешка и Швајцарија, додека Ирска и Кипар не се дел од него.
EES ќе електронски ги евидентира времето и местото на влез и излез на државјаните со дозвола за краткорочен престој, а исто така ќе собира биометриски податоци, вклучувајќи фотографија и отпечатоци од четири прста на десната рака. Децата под 12 години ќе бидат ослободени од земање отпечатоци. При повторни пристигнувања, идентитетот на патниците ќе се потврдува преку споредба на фотографијата од системот со онаа од патниот документ, што ќе ја забрза контролата.
Регистрацијата во EES ќе биде достапна минимум четири часа дневно, со планови за постепено проширување на 24-часовна апликација во текот на следните шест месеци. За патниците од трети земји ќе бидат одредени посебни EES ленти, но во периоди на поголем метеж, системот ќе функционира на сите ленти. Постапката вклучува скенирање на патна исправа, собирање на биометриски податоци и краток прашалник, со поддршка на 15 јазици.
Иако целта на системот е да се модернизира и зајакне безбедноста, авиокомпаниите и националните власти изразуваат загриженост за можен хаос. Монсерат Барига од Европската асоцијација на регионални авиокомпании предупреди: „Авиокомпаниите што опслужуваат големи центри работат со тесни распореди, па дури и неколку минути доцнење на граничните контроли може да ги нарушат врските.“
Франција, како водечка туристичка дестинација, особено е загрижена. Анонимен службеник од француското Министерство за внатрешни работи изјави: „Ако утре мораме да ги пропуштиме сите патници на долги релации од Кина преку EES, ќе го утроиме времето на чекање на границата.“ За да се справи со дополнителното оптоварување, Франција планира да вработи дополнителни 230 граничари.
Британските патници, кои имаат силни транспортни врски со ЕУ, исто така ќе бидат значително погодени, но британските транспортни оператори уверуваат дека системот е подготвен. Јан Лерише, извршен директор на Гетлинк, изјави: „Сè е подготвено, подготвено и тестирано на стотици корисници.“
За да се избегнат проблеми, системот ќе се воведува постепено во текот на шест месеци, што значи дека не сите гранични премини ќе го користат веднаш. За време на преодниот период, кој трае до 10 април 2026 година, патниците можеби ќе треба да поминат низ новата регистрација на EES и класичната пасошка контрола. Претставниците на ЕУ нагласија дека имплементацијата на EES може да биде привремено суспендирана во случај на предолги чекања или технички проблеми. Според информации од „Индипендент“, само Естонија, Луксембург и Чешка целосно ќе го имплементираат EES од денеска, додека Германија, Италија и Шпанија ќе го воведат системот на ограничен број на локации.