Германскиот воздухопловен сектор се соочува со сериозни предизвици, при што еден од најзагрижувачките трендови е забележителниот одлив на нискобуџетни авиокомпании од националните аеродроми. Компании како „Ryanair“ и „easyJet“ во последните години значително го намалија бројот на авиони стационирани во Германија, префрлајќи ги во други европски држави каде што оперативните услови се поповолни. Од вкупно 190 авиони кои беа базирани во земјата пред неколку години, денес остануваат околу 130, што претставува пад од речиси една третина.
Иако бројот на патници во првата половина од годинава достигна речиси 100 милиони, воздухопловниот сектор сè уште не се вратил на нивото од 2019 година, пред пандемијата да предизвика глобални нарушувања во транспортот. Овој тренд има сериозни економски последици, бидејќи секој авион со среден дострел поддржува стотици работни места и носи значителни приходи во локалната и националната економија. Намалувањето на присуството на нискобуџетните авиокомпании директно ја ослабува меѓународната поврзаност на Германија и влијае негативно врз бизнисите поврзани со авијацијата.
Индустриските претставници укажуваат на високите даноци и аеродромски такси како главна причина за одливот. Според нив, просечниот трошок по патник за лет во рамките на Европа достигнува околу 35 евра – износ кој е неатрактивен и неконкурентен во споредба со другите европски пазари. Затоа, експертите апелираат до надлежните институции за итни реформи и намалување на фискалниот товар, со цел да се спречи понатамошно ослабување на овој витален сектор.
Иако зимскиот авио-распоред, кој започнува кон крајот на октомври, покажува мало зголемување на капацитетот на германските аеродроми, очекувањата за целосно закрепнување остануваат скромни. Особено погодени се домашните летови, кои моментално се на половина од нивото пред кризата. Во меѓувреме, други европски земји бележат побрзо закрепнување и веќе го надминуваат пред-пандемиското ниво на капацитет, што дополнително ја нагласува потребата Германија да преземе чекори за подобрување на условите за авиопревозниците.
Воздухопловството останува клучен фактор за мобилноста, туризмот и економскиот раст. Без стратешки мерки и поддршка од државата, Германија ризикува да го изгуби своето место како еден од водечките воздушни хабови во Европа.