Бразил се искачи на третото место во светот како дестинација за кинески инвестиции, според најновото истражување на Бразилско-кинескиот бизнис совет (CEBC). Во текот на минатата година, кинеските компании вложија 4,2 милијарди долари во различни проекти во Бразил, што укажува на зајакнување на економските врски помеѓу двете земји. Според извештајот, кинеските директни инвестиции во Бразил се повеќе оддвојуваат, со фокус на енергетските проекти, но и на нови области како што се електрични автомобили и услуги за достава на храна.
„Пристигнувањето на кинеските инвеститори е одлично за нас и ќе донесе нова конкуренција во индустрискиот сектор“, изјави Валас Мореира, секретар за индустриски развој и трговија во Бразил. Тој, сепак, истакна дека многу кинески фабрики во Бразил само склопуваат производи од компоненти увезени од Кина, што не создава доволно работни места и не го поттикнува развојот на домашната индустрија.
Во последната година, бразилскиот претседател Лула да Силва и кинескиот лидер Си Ђинпинг се сретнаа двапати, потпишувајќи договори во различни области. Оваа соработка доаѓа во време кога САД, под водство на Доналд Трамп, воведуваат високи тарифи на кинеските и бразилските производи, што дополнително ја комплицира глобалната трговија.
Според Тулио Кариео, автор на студијата CEBC, кинеските компании сè повеќе се насочуваат кон Бразил и други земји во развој поради намалувањето на инвестициите во САД, кои лани паднаа на само 2,2 милијарди долари. Сепак, моменталните вложувања се под просекот од 6,6 милијарди долари годишно од 2015 до 2019 година, кога доминираа големите енергетски проекти.
Бразил сега привлекува кинески капитал преку рекорден број од 39 проекти во различни индустрии, што го поставува на трето место, веднаш зад Велика Британија и Унгарија. Кинеските технолошки компании Meituan и Didi веќе влегоа во секторот за достава на храна во Бразил, додека Бразил претходно беше на деветото место по кинески инвестиции.
И покрај растечките инвестиции, бразилските власти укажуваат на предизвиците со кои се соочуваат кинеските компании, вклучувајќи скапи ланци на снабдување и сложени даночни системи. Оваа година, кинескиот производител на електрични автомобили BYD се соочи со правни проблеми поради условите на работа на своите градилишта, но компанијата ги отфрли обвинувањата.



