Starbucks, познатиот американски ланец на кафетерии, објави дека ќе продаде контролен удел во своето делување во Кина на инвестициониот фонд Boyu Capital. Оваа трансакција вреднува околу четири милијарди долари и претставува една од најзначајните продажби на деловни единици од глобални потрошувачки брендови во Кина во последните години.
Според изјавата на компанијата, средствата од Boyu Capital ќе помогнат во обновувањето на растот на кинескиот пазар, вториот по големина во светот. Локалните конкуренти, како што се Luckin и Cotti, нудат кафе по значително пониски цени, што создава притисок врз Starbucks. Директорот на компанијата, Брајан Никол, изрази амбиција да се зголеми бројот на кафетерии од сегашните 8.000 на над 20.000 во иднина, со цел да се достигне до поголем број потрошувачи во различни градови.
Според новиот договор, Boyu Capital, кој е основан од потомок на поранешниот кинески претседател, ќе поседува до 60% од новото заедничко претпријатие, додека Starbucks ќе задржи 40% и ќе продолжи да лиценцира својот бренд и интелектуална сопственост. Вредноста на малопродажното делување на Starbucks во Кина, вклучувајќи приходите од продажба и идните лиценци, надминува 13 милијарди долари.
По објавувањето на веста, акциите на Starbucks забележаа раст од три проценти во тргувањето по затворањето на берзата. Starbucks е присутен на кинескиот пазар од 1999 година и е клучен играч во развојот на културата на кафе во земјата. Сепак, неговиот удел на пазарот опадна од 34% во 2019 на само 14% во 2024, според податоците на Euromonitor International.
Аналитичарите предвидуваат дека Starbucks ќе се фокусира на својата традиционална предност – создавање на простори каде луѓето можат да се опуштат, работат и дружеат, наместо да влезе во ценовна војна со Luckin, која моментално има повеќе од 20.000 продавници во Кина. Luckin, исто така, отвори две нови локации во Нјујорк, што дополнително ја зголемува конкуренцијата.
Starbucks се обидува да се прилагоди на променливите услови на пазарот, намалувајќи ги цените на некои производи и забрзувајќи ја локализацијата на понудата. Продажбата во кинеските продавници бележи раст од два процента во вториот квартал на 2025 година, по период на нулти раст.



