Со посета на сајтот се сложувате со нашата Политика на приватност, заштита на податоци и колачиња
Accept
Македонија ДенесМакедонија ДенесМакедонија Денес
Notification Show More
Font ResizerAa
  • Вести
    • Македонија
    • Локално
    • Балкан
    • Свет
    • Бизнис и Економија
    • Хроника
    • Спорт
    • Дијаспора и МНМ
  • Македониум
  • Библиотека
  • Архива
  • Магазин
    • Интересно
    • Патување
    • Забава
    • Кујна
    • Култура и наука
    • Музика и филм
    • Здравје
    • Религија
    • Стил и Љубов
    • Showbiz
    • Автомобилизам
    • Технологија
    • Кариера и развој
  • Алатки
    • Радио станици
    • Филмови
    • Поткасти
    • ТВ Архива
    • Календар со неработни денови
    • Курсна листа
    • Македонска музика
    • Фото на неделата
    • Амбасади и ДКП
    • Платен промет
    • Поважни линкови
    • Поважни телефони
    • Јавни набавки
    • Предлог типови
Reading: Stellantis во најголема криза од основањето
Share
Font ResizerAa
Македонија ДенесМакедонија Денес
  • Вести
    • Македонија
    • Локално
    • Балкан
    • Свет
    • Бизнис и Економија
    • Хроника
    • Спорт
    • Дијаспора и МНМ
  • Македониум
  • Библиотека
  • Архива
  • Магазин
    • Интересно
    • Патување
    • Забава
    • Кујна
    • Култура и наука
    • Музика и филм
    • Здравје
    • Религија
    • Стил и Љубов
    • Showbiz
    • Автомобилизам
    • Технологија
    • Кариера и развој
  • Алатки
    • Радио станици
    • Филмови
    • Поткасти
    • ТВ Архива
    • Календар со неработни денови
    • Курсна листа
    • Македонска музика
    • Фото на неделата
    • Амбасади и ДКП
    • Платен промет
    • Поважни линкови
    • Поважни телефони
    • Јавни набавки
    • Предлог типови
Follow US
Home » Blog » Stellantis во најголема криза од основањето
Бизнис и Економија

Stellantis во најголема криза од основањето

18.08.2025
Share
SHARE

Првата половина на 2025 година се покажа како најлоша во историјата на Stellantis, конгломерат формиран во 2021 година со спојување на францускиот PSA и италијанскиот FCA. Од јануари до јуни, испораките на возила достигнаа 2.664.000, што претставува пад од 7,2 проценти во однос на истиот период во 2024 година, односно 208.000 возила помалку. Ова е најниската полугодишна продажба од основањето на групата.

Ad image

Во финансискиот извештај, компанијата ги идентификува причините за падот во намалената производња на увезени возила погодени од царини, слабите продажби на флотата и застојот во производството на одредени модели во Северна Америка. Иако Европа останува најголемото пазарно подрачје, „учеството на стариот континент“ во глобалната продажба опадна од 52 проценти во 2021 година на 48 проценти денес, додека Северна Америка и Европа заедно држат 73 проценти.

Растот во Јужна Америка (+20 проценти) и на Блискиот исток и во Африка (+5 проценти) донекаде ја ублажува негативната статистика, според Jutarnji.hr. Падот во САД изнесува 12 проценти, со околу 600.000 продадени возила, од кои 38 проценти потекнуваат од увезени фабрики во Мексико, Канада и ЕУ, што е помалку во споредба со претходната година (44 проценти).

Ad image

Меѓутоа, вистинскиот проблем не е само намалениот увоз (поради царини), туку и староста на клучните модели. Jeep Compass и Chrysler Pacifica/Voyager, два модели од 2016 година, тешко се носат со современата конкуренција. Ниту поновите модели, како електричниот Jeep Wagoneer S, Dodge Hornet или гамата на Alfa Romeo и Maserati, за сега не бележат значителен пазарен успех.

Ad image

Една од хроничните слабости наследени од FCA е бавното развивање и лансирање на нови модели. Alfa Romeo Tonale пристигна на пазарот речиси три години по концептот, а Fiat 500 Hybrid се појави повеќе од пет години по електричната верзија. Дури и Fiat Grande Panda, претставен во јули 2024 година, до првите купувачи стигна едвај една година подоцна. Американските брендови Chrysler и Dodge исто така се особено погодени од долгогодишниот недостиг на новитети.

Новиот извршен директор, Antonio Filosa, се соочува со притисок да го забрза развојот и да го поедностави портфолиото. Stellantis моментално управува со дури 14 марки, а индустриските аналитичари предупредуваат дека би било поефикасна стратегија да се концентрира на оние со најголем пазарен потенцијал. Партнерството со кинескиот Leapmotor донесе забрзување во областа на електричните возила, но азиската конкуренција и понатаму лансира новитети значително побрзо. Ако Stellantis сака да се извлече од оваа криза, мора да ги реши проблемите со застарените модели, да го забрза развојот на новите и јасно да одреди кои брендови заслужуваат најголемо внимание и инвестиции. Во спротивно, падот од првата половина на 2025 година би можел да биде само почеток на подолготрајна негативна тенденција.

You Might Also Like

Економијата на САД пораснала за 2,4 отсто во четвртото тримесечје на 2024 година

Најбогатите еден процент Американци станаа уште побогати за два трилиони долари

Кина продолжува да ги намалува ограничувањата за странски инвестиции

САД: Увозот од ЕУ го надминува оној од Кина

OPEC со внимателно зголемување на производството на нафта за ноември

Share This Article
Facebook Twitter Telegram Email Copy Link Print
Share

ПОПУЛАРНО

Македонија

(ВИДЕО) Скандал во Скопје – Се соблече гола и шеташе по булевар

Градоначалникот на Росоман: Кривичната пријава е резултат на политички притисок
Охридско Езеро од албанска страна порибено со два милиони подмладок на пастрмка-коран
Бора Чорба и Игор Џамбазов ја пеат „Погледај свој дом анџеле“ (ВИДЕО)
Викендот во Делчево на еден татко

КОНТАКТ

contact@makedonijadenes.mkЗабрането е секое копирање на содржини од веб-сајтот makedonijadenes.mk . Копирањето и репродуцирањето е дозволено само со писмена дозвола од МакедонијаДенес.
  • Ценовник Локални избори 2025 година
  • За нас
  • Маркетинг
  • Политика на приватност и заштита на податоци
Македонија ДенесМакедонија Денес
© 2024 Македонија Денес. Сите права се задржани.
- Advertisement -
Ad image
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?