Првата половина на 2025 година се покажа како најлоша во историјата на Stellantis, конгломерат формиран во 2021 година со спојување на францускиот PSA и италијанскиот FCA. Од јануари до јуни, испораките на возила достигнаа 2.664.000, што претставува пад од 7,2 проценти во однос на истиот период во 2024 година, односно 208.000 возила помалку. Ова е најниската полугодишна продажба од основањето на групата.
Во финансискиот извештај, компанијата ги идентификува причините за падот во намалената производња на увезени возила погодени од царини, слабите продажби на флотата и застојот во производството на одредени модели во Северна Америка. Иако Европа останува најголемото пазарно подрачје, „учеството на стариот континент“ во глобалната продажба опадна од 52 проценти во 2021 година на 48 проценти денес, додека Северна Америка и Европа заедно држат 73 проценти.
Растот во Јужна Америка (+20 проценти) и на Блискиот исток и во Африка (+5 проценти) донекаде ја ублажува негативната статистика, според Jutarnji.hr. Падот во САД изнесува 12 проценти, со околу 600.000 продадени возила, од кои 38 проценти потекнуваат од увезени фабрики во Мексико, Канада и ЕУ, што е помалку во споредба со претходната година (44 проценти).
Меѓутоа, вистинскиот проблем не е само намалениот увоз (поради царини), туку и староста на клучните модели. Jeep Compass и Chrysler Pacifica/Voyager, два модели од 2016 година, тешко се носат со современата конкуренција. Ниту поновите модели, како електричниот Jeep Wagoneer S, Dodge Hornet или гамата на Alfa Romeo и Maserati, за сега не бележат значителен пазарен успех.
Една од хроничните слабости наследени од FCA е бавното развивање и лансирање на нови модели. Alfa Romeo Tonale пристигна на пазарот речиси три години по концептот, а Fiat 500 Hybrid се појави повеќе од пет години по електричната верзија. Дури и Fiat Grande Panda, претставен во јули 2024 година, до првите купувачи стигна едвај една година подоцна. Американските брендови Chrysler и Dodge исто така се особено погодени од долгогодишниот недостиг на новитети.
Новиот извршен директор, Antonio Filosa, се соочува со притисок да го забрза развојот и да го поедностави портфолиото. Stellantis моментално управува со дури 14 марки, а индустриските аналитичари предупредуваат дека би било поефикасна стратегија да се концентрира на оние со најголем пазарен потенцијал. Партнерството со кинескиот Leapmotor донесе забрзување во областа на електричните возила, но азиската конкуренција и понатаму лансира новитети значително побрзо. Ако Stellantis сака да се извлече од оваа криза, мора да ги реши проблемите со застарените модели, да го забрза развојот на новите и јасно да одреди кои брендови заслужуваат најголемо внимание и инвестиции. Во спротивно, падот од првата половина на 2025 година би можел да биде само почеток на подолготрајна негативна тенденција.