Продажбата на Тесла во Европа доживеа пад од околу 40% во јули, што доведе до намалување на нејзиниот удел на пазарот за половина. Во споредба со тоа, регистрациите на BYD во јули скокнаа за 225% до 13,500 единици. Возилата на електричен погон и хибридите сега сочинуваат речиси 60% од новите продажби на автомобили во Европа. Доминантноста на Тесла во европскиот пазар на електрични возила брзо се намалува, а најновиот модел Y не успева да го забави падот. Во јули 2025, продажбата на производителот падна за 40% во споредба со претходната година во Европската Унија, Велика Британија и земјите од ЕФТА (Исланд, Лихтенштајн, Норвешка и Швајцарија), и покрај зголемената побарувачка за електрифицирани возила низ континентот.
Според Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA), модели на батериски електрични возила, хибриди и приклучни хибриди заедно достигнаа 59% од новите регистрации, што е историски највисок резултат за електрифицирани погонски системи. Разликата помеѓу Тесла и конкурентите е драстична. Во целата ЕУ, ЕФТА и Велика Британија, Тесла регистрираше 8,837 автомобили во јули, што е значителен пад од речиси 14,769 во претходната година. Само во ЕУ, продажбата падна за 42.4% до 6,600 единици, што го намали уделот на Тесла на европскиот пазар од 1.4% на само 0.8% за тој месец.
Како Тесла заостанува, кинескиот производител BYD напредува. Неговите регистрации низ Европа скокнаа за 225% во јули до 13,503 единици, што му даде 1.2% удел на пазарот, поминувајќи ја марката на Илон Маск. Овој брз раст покажува колку брзо кинеските производители ги искористуваат потребите на Европа за достапни и добро опремени електрични возила, променувајќи ја конкурентската рамнотежа во процесот. Иако Тесла сè уште е предност со 1.5% удел, разликата значително се намали, со Тесла која падна од 2.3% во 2024, додека BYD ја зголеми својата позиција од 0.3%.
Дали Тесла може да се врати во следните четири месеци до крајот на годината? Можеби, но ако беше нашите пари, не би се обложиле на тоа. Ситуацијата ќе биде тешка, бидејќи кинеските ривали (како што е BYD) ги преплавија европските пазари со широк спектар на хибриди и електрични возила кои се многу конкурентни и ценовно достапни, што ги привлекува купувачите. Предизвикот не е ограничен само на тешка конкуренција. Репутацијата на Илон Маск меѓу европските потрошувачи е контроверзна, што ја намали ентузијазмот, додека обновениот модел Y генерира само умерен интерес. Тесла сега додаде нова верзија Performance во својата понуда, но бидејќи е најскапиот модел во опсегот, малку е веројатно дека ќе донесе значителен пораст на продажбата.
Според податоците од ACEA, продажбата на електрифицирани возила во Европа забележа значителен пораст во јули. Поради тоа, BEV-ите пораснаа за 39%, хибридите за 14%, а PHEV-ите за 57%, што покажува дека интересот на купувачите расте. Годишните податоци за регионот на ЕУ, ЕФТА и Велика Британија јасно ја прикажуваат тековната тенденција. Продажбата на возила со електрифицирани погонски системи е во пораст од јануари до јули 2025, со +26% за BEV (1,376,720 единици), +25% за PHEV (703,615 единици) и +15% за хибриди (2,755,421 единици). Напротив, традиционалните горива се во опаѓање. Продажбата на бензин падна за 21% на 2,193,273 единици, а дизелите паднаа за 26% на 658,486 единици. И покрај овие промени, вкупниот пазар остана стабилен со 7,900,877 единици продадени до сега годинава.