Долгогодишните односи помеѓу Хрватска и Унгарија продолжуваат да бидат обележани со конфликти во областа на енергетиката, а новите предизвици не се на повидок. Сето тоа започна пред повеќе од 15 години, кога се појавија несогласувања околу управувањето на компанијата INA. Во последно време, унгарскиот министер за надворешни работи, Петер Сијарто, редовно изразува незадоволство за наводната некоректност на Хрватска во однос на снабдувањето со енергенти, особено во контекст на цените за транспорт на нафта преку Јанаф.
Недавните напади на украинската енергетска инфраструктура предизвикаа значителни проблеми во снабдувањето со руска нафта за Словачка и Унгарија. И покрај санкциите на Европската унија, овие две земји продолжуваат да увезуваат нафта од Русија, бидејќи немаат сигурни алтернативи. Сијарто повторно изрази загриженост за можните проблеми со снабдувањето, истакнувајќи дека капацитетот на Јанаф не е доволен за да ги задоволи потребите на Унгарија и Словачка.
Во минатото, Сијарто се жалеше на високите трошоци за транспорт, но Јанаф одговори дека може да ги задоволи потребите на MOL групата за нафта. Според нивните податоци, Јанаф има годишен капацитет од 24 милиони тони нафта, што значи дека тврдењата на Сијарто не се точни.
Хрватскиот министер за економија, Анте Шушњар, изрази поддршка за Унгарија, нагласувајќи дека Хрватска е подготвена да ги стави на располагање сите свои капацитети за транспорт на нафта и течен природен гас (LNG). Тој истакна дека Јанаф може да ги снабдува двете рафинерии на MOL во целосен капацитет.
Иако проектниот капацитет на Јанаф е 34 милиони тони нафта годишно, политиката игра важна улога во овие изјави. Унгарија, поради финансиски причини, сака да продолжи со увозот на руска нафта колку што е можно подолго. Според извештаите, островот Крк е важен за Унгарија и во контекст на гасот, каде што исто така се ослонуваат на Русија.
Во меѓувреме, Европската унија планира да ја прекине куповината на руски гас до крајот на 2027 година, а Словачка и Унгарија добија најдолг период за транзиција. Тековно, терминалот за LNG на Крк е во фаза на проширување, што ќе отвори нови можности за купувачите во Централна Европа.



