Со посета на сајтот се сложувате со нашата Политика на приватност, заштита на податоци и колачиња
Accept
Македонија ДенесМакедонија ДенесМакедонија Денес
Notification Show More
Font ResizerAa
  • Вести
    • Македонија
    • Локално
    • Балкан
    • Свет
    • Бизнис и Економија
    • Хроника
    • Спорт
    • Дијаспора и МНМ
  • Македониум
  • Библиотека
  • Архива
  • Магазин
    • Интересно
    • Патување
    • Забава
    • Кујна
    • Култура и наука
    • Музика и филм
    • Здравје
    • Религија
    • Стил и Љубов
    • Showbiz
    • Автомобилизам
    • Технологија
    • Кариера и развој
  • Алатки
    • Радио станици
    • Филмови
    • Поткасти
    • ТВ Архива
    • Календар со неработни денови
    • Курсна листа
    • Македонска музика
    • Фото на неделата
    • Амбасади и ДКП
    • Платен промет
    • Поважни линкови
    • Поважни телефони
    • Јавни набавки
    • Предлог типови
Reading: Вардарска долина е решението за брзата пруга во Македонија
Share
Font ResizerAa
Македонија ДенесМакедонија Денес
  • Вести
    • Македонија
    • Локално
    • Балкан
    • Свет
    • Бизнис и Економија
    • Хроника
    • Спорт
    • Дијаспора и МНМ
  • Македониум
  • Библиотека
  • Архива
  • Магазин
    • Интересно
    • Патување
    • Забава
    • Кујна
    • Култура и наука
    • Музика и филм
    • Здравје
    • Религија
    • Стил и Љубов
    • Showbiz
    • Автомобилизам
    • Технологија
    • Кариера и развој
  • Алатки
    • Радио станици
    • Филмови
    • Поткасти
    • ТВ Архива
    • Календар со неработни денови
    • Курсна листа
    • Македонска музика
    • Фото на неделата
    • Амбасади и ДКП
    • Платен промет
    • Поважни линкови
    • Поважни телефони
    • Јавни набавки
    • Предлог типови
Follow US
Home » Blog » Вардарска долина е решението за брзата пруга во Македонија
Македонија

Вардарска долина е решението за брзата пруга во Македонија

23.06.2025
Share
SHARE

Светскиот Македонски Конгрес (СМК) смета дека без валидна физибилити студија и кост-бенефит анализа со цена на чинење и приходи и расходи од железничкиот транспорт, Македонската Влада не треба да влезе во неодржливо губитен и штетен проект за изградба на брза пруга со кредит од британски комерцијални банки и гаранција од британската агенција за поддршка на извозот (UKEF) во случај Македонија да не може да го отплатува. Поради малите добивки што не можат да го вратат кредитот, проектот по 22 години ќе заврши со загуба од најмалку 3,3 милијарди евра, а ако цената на пругата достигне 3 милијарди, тогаш загубата ќе се искачи на 5 милијарди евра!

Ad image

СМК го преферира проектот “Вардарска Долина“ според физибилити студијата на ЕСМ, со изградба на 12 хидроцентрали и многубројни странични брани за заштита на плодното земјиште од потопување, поради значителни добивки и импресивни стапки на принос на вложените пари.

СМК потсетува дека според физибилити студијата на ЕСМ за проектот “Вардарска Долина“ ќе биде потребно изместување на трасата на железничката пруга на 9 сегменти со вкупна должина од 78,6 км по цена од околу 3-4 милиони евра за 1 км едноколосечна електрифицирана пруга и трошоци за изместување на пругата од 300 милиони евра, што се додаваат на капиталните издатоци за “Вардарска Долина”, имајќи предвид дека хидроцентралите би ги покриле овие трошоци за околу 2,5 години само од продажбата на електричната енергија. Пругата би била стандардна, за брзини до 100-120 км/час поради топографијата на теренот, со минимум вијадукти и тунели.

Ad image

Цената за изградба на хидроцентралите заедно со изместувањето на пругата би биле околу 1.600 милиони евра, од кои сопственото учество на државата би изнесувало 15%, односно 240 милиони евра. Остатокот од 1.360 милиони евра би бил заем од Европската инвестициска банка, со каматна стапка од 2%. За ваков вид проекти Македонија, како земја-кандидат за членство во ЕУ, би можела да добие до 50% грант (пореално е 35%, односно околу 476 милиони евра).

Ad image

СМК преферира изградба на брза пруга во Македонија со јавно-приватно партнерство на Македонски Железници со Кинеската корпорација КОСКО на 99 години концесија, како најголем речиси единствен корисник на транзитниот железнички транспорт во Македонија, имајќи предвид дека Кина ги откупи пристаништата во Пиреа и Солун во Грција и ја гради брзата железница од Будимпешта до Атина, а во наредните пет години преку Иницијативата за Југоисточна Европа 14+ ќе инвестира околу 150 милијарди евра! Македонија истовремено може да ги понуди: изградбата на индустриската зона “Обиколница” во општина Гази Баба за регионален кинески драј-порт логистички центар – се’ од Југо-источна Европа за Кина и се’ од Кина за Југоисточна Европа да оди преку овој регионален кинески драј-порт логистички центар, изградбата на регионален саем во Скопје, изградбатљ на градски кинески трговски центар во Скопје, како и изградбата на “Вардарската долина” со опција изградба на пловен канал Дунав-Морава-Вардар-Егејско Море.

 

You Might Also Like

Санацијата на куполата на радарот во Ѓуриште успешно завршена

Следните денови претежно сончево, со постепено зголемување на температурата

Лице од Битола уапсено за изнуда во заедничка акција на ОЈО и СВР

Водата во Скопје безбедна за пиење

Тошковски: Со САД заедно кон подобрување на реформите во МВР

Share This Article
Facebook Twitter Telegram Email Copy Link Print
Share

ПОПУЛАРНО

Македонија

(ВИДЕО) Скандал во Скопје – Се соблече гола и шеташе по булевар

Градоначалникот на Росоман: Кривичната пријава е резултат на политички притисок
Охридско Езеро од албанска страна порибено со два милиони подмладок на пастрмка-коран
Бора Чорба и Игор Џамбазов ја пеат „Погледај свој дом анџеле“ (ВИДЕО)
Викендот во Делчево на еден татко

КОНТАКТ

contact@makedonijadenes.mkЗабрането е секое копирање на содржини од веб-сајтот makedonijadenes.mk . Копирањето и репродуцирањето е дозволено само со писмена дозвола од МакедонијаДенес.
  • Ценовник Локални избори 2025 година
  • За нас
  • Маркетинг
  • Политика на приватност и заштита на податоци
Македонија ДенесМакедонија Денес
© 2024 Македонија Денес. Сите права се задржани.
- Advertisement -
Ad image
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?