Кинескиот технолошки гигант Xiaomi има амбициозни планови за влез во европскиот пазар на електрични возила (EV) до 2027 година, со цел да се натпреварува со познатите брендови како Tesla и BYD. Компанијата очекува нејзината автомобилска дивизија да стане профитабилна до крајот на оваа година. За развој на новиот европски центар за истражување и развој, Xiaomi ангажираше експерти од BMW и ветерани од Формула 1.
Влезот на Xiaomi во автомобилската индустрија е вистинско откритие. Помалку од две години, компанијата не произведуваше ниту едно возило, а сега веќе произведува популарните модели SU7 седан и YU7 SUV, кои добија позитивни оценки од сопствениците и рецензентите. Со влезот во Европа во 2027 година, Xiaomi не само што ќе се натпреварува на кинескиот пазар.
Компанијата долго време размислува за меѓународна експанзија, но досега не откриваше конкретни пазари. Сепак, на неодамнешен повик за заработка, претседателот на Xiaomi, Lu Weibing, изјави дека производителот на автомобили прво планира да влезе на европскиот пазар и да се натпреварува со BYD и Tesla.
Xiaomi ја поттикнува својата автомобилска иницијатива со силен раст на домашниот пазар. Само во вториот квартал на 2025 година, компанијата испорача 81,302 возила, со вкупно 157,000 во првата половина на годината. Со зголеменото производство на YU7, се очекува испораките да се зголемат, иако некои купувачи веќе се соочуваат со чекање од повеќе од една година.
И покрај брзото зголемување на продажбата, автомобилската дивизија на Xiaomi во последниот квартал изгуби околу 300 милиони јуани (41 милион долари). Сепак, коосновачот Lei Jun неодамна изјави дека автомобилската дивизија на Xiaomi ќе стане профитабилна во втората половина на 2025 година, според извештаите на Bloomberg.
Оваа година, Xiaomi објави дека ангажира нови вработени за работа во новиот европски истражувачки и развојен центар. Меѓу значајните ангажмани се Rudolf Dittrich, кој претходно работел за BMW, како и тимовите на Williams и Sauber во Формула 1, додека поранешни вработени од BMW вклучуваат Dusan Sarac и инженерот Jannis Hellwig.
Се уште не е познато кој модел на Xiaomi ќе биде првиот што ќе се лансира во Европа, но компанијата веројатно се надева да ги продава и SU7 и YU7 во регионот. Во моментов, Xiaomi работи и на третиот модел, познат како YU9, кој ќе биде голем SUV и ќе има EREV со 1.5-литарски турбо мотор и два електрични мотори.