Xiaomi EV, одделението на кинескиот технолошки гигант за производство на автомобили, објави дека во септември испорачал повеќе од 40.000 возила. Оваа значајна пресвртница за младиот производител на автомобили е првпат неговите месечни испораки да го надминат овој праг, што укажува на наглиот раст на производствените капацитети.
Растот на испораките е директен одговор на огромната побарувачка за првите два модели. Успешната испорака на автомобилите до купувачите е значајна победа, но компанијата се соочува со предизвикот на управување со растечката листа на нарачки. Според податоците за редот на чекање за испорака, новите купувачи ќе мора да бидат уште пострпливи, пренесува Klix.ba. Секој кој денес ќе нарача Xiaomi SU7 лимузина може да очекува да чека до 38 недели за испорака. Ситуацијата е уште полоша за моделот YU7, каде што листата на чекање се протега на 48 недели. Оние кои се надеваа дека ќе го добијат својот нов Xiaomi SUV за празниците, можеби треба да ги променат очекувањата за празниците следната година.
Темелите на овој успех се поставени со лансирањето на моделот Xiaomi SU7, кој на пазарот пристигна на 28. март 2024. година. Оваа елегантна електрична лимузина е директен конкурент на многу популарниот Tesla Model 3 и брзо ја освои јавноста. Следејќи го овој замах, Xiaomi го лансираше своето второ возило YU7, што се случи на 26. јуни 2025. година. Неговиот дебит предизвика неочекуван талас на нови нарачки, што создаде огромен притисок на фабриката на компанијата.
Рекордните испораки во септември, кои го надминаа претходниот рекорд од 36.396 единици во август, покажуваат дека Xiaomi агресивно го зголемува своето производство. Според извештаите на локалните медиуми, кои се повикуваат на продажното персонал, способноста за забрзување на испораките е директно поврзана со ова брзо зголемување на производствените капацитети.
Справувањето со оваа фаза е деликатен чин на балансирање. Од една страна, долгите периоди на чекање се јасен показател за побарувачката за производите, но од друга страна, премногу долго чекање може да ги натера потенцијалните купувачи да се обратат кон конкурентите со пократки рокови на испорака. Компанијата соопшти дека планира да “динамички оптимизира” своите циклуси на испорака, што е корпоративен начин да се каже дека се бараат начини за скратување на времето помеѓу нарачката и пристигнувањето на автомобилот до купувачите.
За да се разбере метеорскиот пораст на Xiaomi, потребно е да се погледне компанијата која кинескиот гигант ја користел како инспирација. Компанијата Tesla го лансираше Model S во јуни 2012. година, но само во третиот квартал на 2020. година конечно успеа да испорача 139.000 возила и првпат да го надмине просекот од 40.000 електрични возила месечно. Тоа е всушност осум години по лансирањето на својот прв автомобил, додека Xiaomi тоа го направи за само една година.