Според порталот Motor1, во првата половина на 2025. година глобалната продажба на автомобили бележи пораст во споредба со истиот период во 2024. година. 34 анализирани компании продале 37,6 милиони единици, што претставува раст од 3 процента. Овој пораст е предизвикан од Toyota, BYD и Geely, кои успеаја да го надокнадат падот на продажбата на Stellantis и Tesla. Сепак, и покрај зголемената продажба, вкупните приходи опаднаа за 2 процента во однос на истиот период минатата година. Како резултат на тоа, просечната цена по единица падна од 38.084 долари на 36.074 долари.
Иако поголемиот дел од кинеските производители не беа вклучени во анализата, тековниот ценовен конфликт во Кина помага во објаснувањето на падот на просечните цени. BYD и Geely зголемија своите обими на продажба за 33, односно 47 процента, но приходите на BYD пораснаа само за 14 проценти, додека приходите на Geely останаа непроменети. BYD е рангиран како шести најголем светски производител на автомобили по обем во првата половина на 2025. година.
Сепак, она што е уште по загрижувачко е наглиот пад на профитабилноста. Комбинацијата на фактори – вклучувајќи тековниот ценовен конфликт во Кина, стагнирачката глобална побарувачка, растечките трошоци во Европа, нарушувањата во трговијата и неизвесноста која произлегува од тарифите што ги воведе американскиот претседател Доналд Трамп – значително влијае на индустријата. Оперативниот профит (бруто профит минус трошоци за продажба и административни трошоци) опадна за 23 процента, на 122,2 милијарди долари.
Меѓу главните производители, најголемите падови ги забележаа Stellantis и Nissan, а потоа следат Mercedes, Ford, Tesla, Volkswagen, BMW, Honda и Kia. Драматичен е и падот на нето профитот, кој опадна на 26,6 милијарди долари – пад од 69 проценти во споредба со 2024. година. Како резултат на тоа, просечната нето маржа падна од 6,1 процента на само 2,0 процента во текот на една година.
Овој нагли пад одразува поширока клима на неизвесност која ги погодува и западните и кинеските производители на автомобили. Без флексибилна регулација во Европа, појасни трговски политики во САД и завршување на ценовниот конфликт во Кина, прогнозите остануваат многу неизвесни. Само три производители успеаја да го зголемат својот нето профит: Suzuki (+9%), Ferrari (+9%) и BYD (+2%).