Со посета на сајтот се сложувате со нашата Политика на приватност, заштита на податоци и колачиња
Accept
Македонија ДенесМакедонија ДенесМакедонија Денес
Notification Show More
Font ResizerAa
  • Вести
    • Македонија
    • Локално
    • Балкан
    • Свет
    • Бизнис и Економија
    • Хроника
    • Спорт
    • Дијаспора и МНМ
  • Македониум
  • Библиотека
  • Архива
  • Магазин
    • Интересно
    • Патување
    • Забава
    • Кујна
    • Култура и наука
    • Музика и филм
    • Здравје
    • Религија
    • Стил и Љубов
    • Showbiz
    • Автомобилизам
    • Технологија
    • Кариера и развој
  • Алатки
    • Радио станици
    • Филмови
    • Поткасти
    • ТВ Архива
    • Календар со неработни денови
    • Курсна листа
    • Македонска музика
    • Фото на неделата
    • Амбасади и ДКП
    • Платен промет
    • Поважни линкови
    • Поважни телефони
    • Јавни набавки
    • Предлог типови
Reading: Автомобилската индустрија во криза: Повеќе продадени возила, но помалку профит
Share
Font ResizerAa
Македонија ДенесМакедонија Денес
  • Вести
    • Македонија
    • Локално
    • Балкан
    • Свет
    • Бизнис и Економија
    • Хроника
    • Спорт
    • Дијаспора и МНМ
  • Македониум
  • Библиотека
  • Архива
  • Магазин
    • Интересно
    • Патување
    • Забава
    • Кујна
    • Култура и наука
    • Музика и филм
    • Здравје
    • Религија
    • Стил и Љубов
    • Showbiz
    • Автомобилизам
    • Технологија
    • Кариера и развој
  • Алатки
    • Радио станици
    • Филмови
    • Поткасти
    • ТВ Архива
    • Календар со неработни денови
    • Курсна листа
    • Македонска музика
    • Фото на неделата
    • Амбасади и ДКП
    • Платен промет
    • Поважни линкови
    • Поважни телефони
    • Јавни набавки
    • Предлог типови
Follow US
Home » Blog » Автомобилската индустрија во криза: Повеќе продадени возила, но помалку профит
Автомобилизам

Автомобилската индустрија во криза: Повеќе продадени возила, но помалку профит

07.10.2025
Share
SHARE

Според порталот Motor1, во првата половина на 2025. година глобалната продажба на автомобили бележи пораст во споредба со истиот период во 2024. година. 34 анализирани компании продале 37,6 милиони единици, што претставува раст од 3 процента. Овој пораст е предизвикан од Toyota, BYD и Geely, кои успеаја да го надокнадат падот на продажбата на Stellantis и Tesla. Сепак, и покрај зголемената продажба, вкупните приходи опаднаа за 2 процента во однос на истиот период минатата година. Како резултат на тоа, просечната цена по единица падна од 38.084 долари на 36.074 долари.

Ad image

Иако поголемиот дел од кинеските производители не беа вклучени во анализата, тековниот ценовен конфликт во Кина помага во објаснувањето на падот на просечните цени. BYD и Geely зголемија своите обими на продажба за 33, односно 47 процента, но приходите на BYD пораснаа само за 14 проценти, додека приходите на Geely останаа непроменети. BYD е рангиран како шести најголем светски производител на автомобили по обем во првата половина на 2025. година.

Сепак, она што е уште по загрижувачко е наглиот пад на профитабилноста. Комбинацијата на фактори – вклучувајќи тековниот ценовен конфликт во Кина, стагнирачката глобална побарувачка, растечките трошоци во Европа, нарушувањата во трговијата и неизвесноста која произлегува од тарифите што ги воведе американскиот претседател Доналд Трамп – значително влијае на индустријата. Оперативниот профит (бруто профит минус трошоци за продажба и административни трошоци) опадна за 23 процента, на 122,2 милијарди долари.

Ad image

Меѓу главните производители, најголемите падови ги забележаа Stellantis и Nissan, а потоа следат Mercedes, Ford, Tesla, Volkswagen, BMW, Honda и Kia. Драматичен е и падот на нето профитот, кој опадна на 26,6 милијарди долари – пад од 69 проценти во споредба со 2024. година. Како резултат на тоа, просечната нето маржа падна од 6,1 процента на само 2,0 процента во текот на една година.

Ad image

Овој нагли пад одразува поширока клима на неизвесност која ги погодува и западните и кинеските производители на автомобили. Без флексибилна регулација во Европа, појасни трговски политики во САД и завршување на ценовниот конфликт во Кина, прогнозите остануваат многу неизвесни. Само три производители успеаја да го зголемат својот нето профит: Suzuki (+9%), Ferrari (+9%) и BYD (+2%).

 

You Might Also Like

Разлики и сличности помеѓу BMW и Audi

Со BMW им бегаше на полицијата – како да возеше ГТА (ВИДЕО)

ЕК за 30 јануари закажа старт на Стратешкиот дијалог за иднината на европската автоиндустрија

Xpeng P7: Новитет во светот на електричните автомобили

500.000 километри за нив не се проблем – кои се најиздржливите автомобили?

Share This Article
Facebook Twitter Telegram Email Copy Link Print
Share

ПОПУЛАРНО

Македонија

(ВИДЕО) Скандал во Скопје – Се соблече гола и шеташе по булевар

Охридско Езеро од албанска страна порибено со два милиони подмладок на пастрмка-коран
Градоначалникот на Росоман: Кривичната пријава е резултат на политички притисок
Бора Чорба и Игор Џамбазов ја пеат „Погледај свој дом анџеле“ (ВИДЕО)
Викендот во Делчево на еден татко

КОНТАКТ

contact@makedonijadenes.mkЗабрането е секое копирање на содржини од веб-сајтот makedonijadenes.mk . Копирањето и репродуцирањето е дозволено само со писмена дозвола од МакедонијаДенес.
  • Ценовник Локални избори 2025 година
  • За нас
  • Маркетинг
  • Политика на приватност и заштита на податоци
Македонија ДенесМакедонија Денес
© 2024 Македонија Денес. Сите права се задржани.
- Advertisement -
Ad image
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?