Американскиот енергетски гигант Chevron размислува за можноста да стекне дел од странските активи на руската компанија ЛукОил, според информации од извори блиски до процесот. Во октомври, Министерството за финансии на САД воведе санкции против ЛукОил и Роснефт, но истовремено дозволи трансакции поврзани со странските операции на ЛукОил до 13. декември, што отвори простор за интензивни преговори со потенцијални купувачи, пренесува Комерсант, повикувајќи се на Reuters.
На 14. ноември, ЛукОил официјално потврди дека води разговори со неколку заинтересирани страни, меѓу кои се истакнуваат американскиот инвестиционен фонд Carlyle, како и компании од Романија и Казахстан. Швајцарскиот трговец со енергија Gunvor исто така беше во трката за купување, но ја повлече својата понуда откако американскиот Државен департмент не одобри потребната лиценца.
Потенцијалната аквизиција би опфатила широк спектар на имот на ЛукОил во Европа, Азија, Африка и на Блискиот Исток. Во секторот за преработка на нафта, ЛукОил поседува рафинерии во Романија и Бугарија, како и 45% удел во рафинеријата Zeeland во Холандија. Компанијата управува со мрежа од околу 2.400 бензински станици во повеќе од дваесет земји, додека во сегментот на производството на мазива има погон во Австрија, Финска, Романија, Турција и Казахстан, обединети под брендот Lukoil Lubricants.
Нејзината трговска операција, која е клучна за глобалната дистрибуција на нафта и деривати, е организирана преку компанијата Litasco со седиште во Женева. Понатаму, ЛукОил поседува истражувачки и производни капацитети во Азербејџан, Ирак, Казахстан, Узбекистан, ОАЕ, Мексико, Гана, Камерун, Конго и Нигерија, како и значително учество во Каспискиот нафтен конзорциум.
Потенцијалната куповина на овој широко распространет портфолио би била еден од најамбициозните обиди на американската компанија да заземе дел од руското енергетско присуство во странство по воведувањето на поостри санкции. Како што рокот за реализација на трансакциите истекува средината на декември, следната недела ќе биде клучна за тоа дали Chevron ќе се впушти во најголемиот продор на европското и евроазиското пазар во последната деценија.



