Европската унија се подготвува за значајно зголемување на царините на увозот на челик, со предлог за нова стапка од 50%. Оваа мерка, која е во фаза на разгледување, би можела да доведе до драстично намалување на количината челика што може да влезе на европското пазарно поле. Според информации од Bloomberg, актуелниот привремен механизам за заштита на европската челична индустрија, кој моментално предвидува царина од 25%, истекува во јуни, по што се планира воведување на нови, постојани правила.
Европската комисија, одговорна за трговската политика на блокот, предлага зголемување на царините со цел да се намали ризикот од пренасочување на трговијата. Овие нови мерки би требало да бидат усогласени со политиката на САД, кои веќе подолго време се борат со последиците од вишокот капацитети во Кина. Според проценките, новите квоти би значеле намалување на вкупната количина челик што може да се увезе на 18,35 милиони тони, што е драстично намалување од 43,7% во однос на претходниот период.
Предлогот предвидува распределба на квотите по производни категории, а Комисијата исто така сака да добие овластувања за воведување квоти по земји. Овие мерки би се преиспитувале на секои пет години, почнувајќи од 2031 година. Во планот се вклучени и специфични одредби за „melt-and-pour“, кои ќе помогнат да се спречи пренасочување на челикот преку трети земји.
Челичната индустрија во Европа се соочува со сериозни предизвици поради масовниот прилив на евтин увоз од Кина и други азиски земји. Оваа ситуација е дополнително комплицирана од одлуката на поранешниот американски претседател Доналд Трамп да ги зголеми царините на челик и алуминиум на 50%. Во исто време, Европската унија работи на постигнување на договор со Вашингтон за намалување на царините на европскиот челик и алуминиум.
Стеван Сежурн, индустриски комесар на ЕУ, најави дека новите мерки ќе бидат презентирани веќе следната недела. Тој истакна дека ЕУ верува во меѓународниот ред, но не сака да биде единствена која ќе се придржува на правила кои другите не ги почитуваат. Европската асоцијација на челични индустрии, Eurofer, долго време бара построги мерки за заштита на пазарот, со цел да се ублажат последиците од глобалниот вишок капацитет.
Хенрик Адам, извршен директор на Tata Steel Europe, предупреди дека без силни бариери за увоз на челик под цената на производството, основните индустрии во Европа, како автомобилската и енергетската, ќе бидат сериозно загрозени. Комисијата сега реагира на ризиците со нови трговски мерки.



