Кинескиот автомобилски пазар е дом на бројни брендови, но четири компании dominiraат со над половина од вкупните продажби. BYD, Changan, Chery и Geely се водечките играчи, додека стартапи како Nio, Xpeng и Xiaomi остануваат независни, но се соочуваат со зголемен притисок. Многу кинески автомобилски брендови веројатно нема да успеат да опстанат во следните десет години.
Ако се трудите да го разберете кинескиот автомобилски пазар и огромниот број на брендови, оваа детализирана инфографика ќе ви помогне да ја разберете индустријата. Сепак, бидете подготвени, бидејќи проучувањето на графикот може да ви остави исто толку прашања колку што дава одговори.
Графикот, составен од аналитичарот на индустријата Фелипе Муноз, ги прикажува сите производители на автомобили кои се во сопственост на кинески компании, целосно или делумно. Според продажбата, четирите најголеми групи во земјата се Geely, BYD, Chery и Changan. Особено се истакнуваат Chery и Changan, бидејќи двете се државно сопственички.
Во групата Chery се наоѓаат брендови како Fulwin, Omoda, Jetour, Exeed, iCar, Luxeed, Jaecoo, Rely и, секако, самиот бренд Chery. Во Changan, пак, можете да најдете Avatr, Deepal, Nevo, Volga и Kaicheng. Geely, од друга страна, поседува брендови како Zeekr, Proton, Farizon, LEVC, Galaxy, Volvo, Lotus, Lynk & Co, Polestar, Smart, Geome, Belgee и Radar. Портфолиото на BYD е значително поедноставно, составено од неговиот именит бренд, како и Denza, YangWang и Fan Cheng Bao.
Според Муноз, овие четири групи учествуваат со 56 проценти во вкупната продажба на автомобили во Кина. Сите тие добиваат субвенции од локалната влада, а компаниите кои се најблиску до државната поддршка се оние со најголемо учество на државата.
Покрај големите четири, важни конгломерати вклучуваат SAIC, кој поседува MG, LDV, Maxus, IM и Roewe брендови, JAC со брендови Maextro, JAC, Evo и Nord, како и BAIC, кој вклучува Arcfox, Foton, Tiger и Stelato. Исто така, тука е и Dongfeng, кој поседува MHero, Voyah, Lingxi, Nammi и Venucia брендови.
Неколку значајни стартапи, како Nio, Leapmotor, Xpeng, Aiways, Neta, Xiaomi, Li Auto и Rox, досега избегнале да бидат поголемиот дел од некоја од големите групи.
Муноз исто така сподели втор графикон на Инстаграм, кој прикажува 109 брендови распоредени по пазарна позиција. На врвот се наоѓаат ултра-премиум имиња како Hongqi, YangWang и Maextro, додека под нив се технолошки предизвикувачи како Xiaomi, Nio и Li Auto. Под нив, премиум и полупремиум сегментите се исполнети со имиња како Stelato, Denza, Zeekr и Xpeng, кои се насочени кон купувачи свесни за статус.
На дното се наоѓаат постари, буџетски брендови кои остануваат малку познати на Запад, вклучувајќи Sinogold, Hima, Pocco и неколку други. Овие брендови ризикуваат да паднат во заборав, бидејќи потрошувачите сè повеќе се свртуваат кон напредни, поврзани возила.
Сепак, многу е малку веројатно дека сите овие брендови ќе опстанат во следните десет години. Иако големите групи ќе продолжат да постојат, тие можеби ќе изберат да комбинираат некои од своите подбрендови или да ги откажат целосно, што е образец познат на Запад со имиња како Pontiac, Oldsmobile, NSU, Autobianchi, Sunbeam и стотици други брендови кои исчезнаа од продажните сали низ децениите. Она што е сосема јасно е дека кинеските производители на автомобили нема да исчезнат и ќе продолжат да играат важна улога во глобалната индустрија во годините што доаѓаат.