Како и секоја година, компанијата Interbrand ја објави својата листа на највредни светски имиња, а технолошките гиганти продолжуваат да доминираат на самите врвови. Сепак, меѓу 100-те највредни глобални брендови, своето место го задржаа и бројни производители на автомобили, покажувајќи отпорност на секторот и покрај предизвикувачките пазарни услови.
Како се определува вредноста? Interbrand ги рангира брендови според нивната вредност, која се пресметува на основа на три клучни компоненти. Ова вклучува финансиска анализа, “улогата на брендот” која го мери влијанието на брендот во одлуката за купување, и “силата на брендот”, дефинирана како способноста да се создаде лојалност и да се обезбеди одржлива побарувачка и профит во иднина. На самата врвна позиција за 2025 година се наоѓаат Apple (470,9 милијарди долари), Microsoft (388,5 милијарди долари) и Amazon (319,9 милијарди долари). Меѓутоа, фокусот на овој извештај е на автомобилската индустрија.
Највредниот производител на автомобили повторно е Toyota, која зазема високо 6. место во вкупниот пласман. Вредноста на брендот е проценета на 74,2 милијарди долари, што претставува раст од 2 проценти во однос на минатата година. Веднаш зад Toyotа, како втор највреден автомобилски бренд, се наоѓа Mercedes на 10. место со проценета вредност од 50,1 милијарда долари. Сепак, тоа е значителен пад од 15 проценти во споредба со 2024 година. Сличен тренд забележа и BMW, чија вредност падна за 10 проценти на 46,8 милијарди долари, што го смести на 14. место. Најголемиот пад го има Tesla, чија вредност падна за дури 35 проценти “сочувствувајќи со поголема конкуренција на електричните возила”. Вредноста на Tesla сега е проценета на 29,5 милијарди долари.
На листата се наоѓаат и други познати брендови: Honda (29.), Hyundai (30.), Audi (52.), Ferrari (54.), Volkswagen (56.), Porsche (57.) и Kia (89.). Новопридруженик на листата е кинескиот BYD, кој зазема 90. место со проценка од 8,1 милијарда долари. Глобалниот главен стратег на Interbrand, Манфреди Рика, изјави: “BYD е најголемиот дисруптор на автомобилскиот пазар од Tesla. Производот е светска класа и оствари огромен напредок на европскиот пазар додека се шири од својата азиска база.” Како брендови кои треба да се следат во иднина, Interbrand истакна Ford и Volvo.