Од 2026. година, сопствениците на автомобили во Европската унија ќе се соочат со значителни промени. Новите правила ќе влијаат на сите аспекти, од емисиите и батериите до осигурувањето и безбедносните системи во автомобилите. Новите прописи на ЕУ поставуваат јасни барања за емисиите, безбедноста и векот на траење на возилата.
Нова емисиона норма Euro 7 ќе стапи на сила за новите модели на автомобили и лесни комерцијални возила на 29. ноември 2026. година. Емисиите на ултрафини честички од бензинските мотори ќе се мерат по прецизни методи, а честичките од кочниците и трошењето на гумите ќе имаат свои гранични вредности. Новите гуми ќе емитуваат помалку честички и веројатно ќе траат подолго.
Електричните автомобили и plug-in хибридите исто така ќе мора да ги исполнуваат строги барања за трајност на батеријата. Ќе бидат воведени нови закони за батериите на електричните автомобили и хибридите за да се продолжи нивниот век на траење. Батеријата мора да испорача доволен капацитет за време на целиот животен век на автомобилот. По 5 години и 100.000 км, батеријата мора да задржи најмалку 80 проценти од капацитетот. Кога автомобилот ќе помине 160.000 км, капацитетот не смее да опадне под 72 проценти од новата батерија. Производителите ќе мора да документираат и докажат дека батериите и погонските системи ги одржуваат своите перформанси со текот на времето.
Од 1. јануари 2026. сите нови автомобили мора да имаат надграден систем за итни повици Next Generation eCall, кој автоматски може да извести итни служби во случај на несреќа. Без овој систем, автомобилот нема да добие хомологација, а од 2027. година, ниту еден нов автомобил не може да се регистрира без него. Овој систем функционира и за електричните автомобили и хибридите, што е пример за тоа како ЕУ сака да ја зголеми безбедноста на патиштата.
Компаниите кои користат лесни камиони со тежина помеѓу 2,5 и 3,5 тона, ќе се соочат со нови барања за интелигентни тахографи. Од 1. јули 2026. тие ќе бележат време на возење и одмор, премини преку граници и обиди за манипулација.