Паркирањето во Скопје и низ Македонија одамна стана секојдневна борба — но зад тоа што многумина го сметаат за „мала непријатност“, стојат јасни законски правила. Законот за безбедност на сообраќајот на патиштата и Законот за превоз во патниот сообраќај детално ги уредуваат местата и ситуациите во кои запирањето и паркирањето на возила е строго забрането. Целта е една — да се заштити безбедноста на сите учесници во сообраќајот и да се овозможи непречено движење на улиците.
Според законите, возилото не смее да биде запрено или паркирано таму каде што би ја загрозило безбедноста на другите или би ја попречило видливоста и протокот на сообраќајот. Ова важи не само за автомобилите во движење, туку и за оставени хаварисани или напуштени возила кои со своето присуство го попречуваат патот или ги загрозуваат пешаците.
Забраната е строга за неколку типични локации: на пешачки премини, во близина на крстосници, на мостови и во тунели, како и на делови од патот со ограничена прегледност. Паркирање на само неколку метри од пешачки премин или железничка пруга може да резултира не само со казна, туку и со отстранување на возилото од страна на сообраќајната полиција. Исто така, на мостови, надвозници и подвозници, паркирањето е целосно забрането поради ризикот за сообраќајна безбедност.
Во градските средини, чест прекршок е паркирањето на тротоари и велосипедски патеки. Законот дозволува вакво паркирање само ако е тоа експлицитно означено со сообраќаен знак и ако останува најмалку 1,6 метри слободен простор за движење на пешаците. Паркирање на зелени површини, во паркови и пред влезови на објекти, гаражи или дворови е исто така забрането, а прекршителите се соочуваат со високи глоби.
Особено внимание се посветува на паркинг-местата резервирани за лица со посебни потреби. Законот забранува какво било запирање или паркирање на тие локации, освен ако возилото не поседува соодветна ознака.
На автопатите и експресните патишта, запирањето е дозволено единствено во случај на принуда — на пример, дефект или технички проблем — и тоа само на специјално означената лента за итни случаи. Во тунелите, запирањето е апсолутно забрането, бидејќи претставува сериозна опасност за сите учесници во сообраќајот.
Законот предвидува и казни за неправилно позиционирање и двојно паркирање. Паркирањето во „двоен ред“ — толку честа појава на градските улици — е дозволено само за мали возила како мопеди и велосипеди, но не и за автомобили.
Возачите на автобуси и други возила за јавен превоз имаат дополнителни ограничувања: не смеат да запираат за влез и излез на патници надвор од официјално означените автобуските стојалишта, ниту да вршат товарање и истоварање надвор од станиците предвидени со возниот ред.
Непочитувањето на овие прописи резултира со изрекување на прекршочни налози, а глобите зависат од тежината на прекршокот и можат да достигнат и неколку стотици евра.
Законодавците потсетуваат дека овие правила не се поставени за да се казнуваат граѓаните, туку за да се заштитат животите. Паркирањето на „удобно“, но незаконско место може да чини многу повеќе — не само парична казна, туку и сообраќајна несреќа која можела да се избегне.



