Роџер Федерер, легендарниот швајцарски тенисер, официјално се повлече од професионалниот тенис во септември 2022 година. И покрај тоа што сега има 44 години и не додава нови трофеи во својата импресивна колекција, која вклучува 20 Гренд слем титули и две олимписки медали, тој останува најплатениот тенисер во историјата на овој спорт. Според проценките на Forbes, Федерер е првиот тенисер кој достигнал статус на милијардер, со нето вредност од 1,1 милијарда долари, делумно благодарение на својот значаен удел во швајцарскиот бренд за спортска облека и обувки „On“.
Во текот на својата кариера, Федерер успеа да собере околу милијарда долари од спонзорства, настапи и различни бизнис иницијативи, што е повеќе од двојно од она што го заработиле неговите ривали, Новак Ѓоковиќ и Рафаел Надал. Неговата способност да привлекува спонзори е без преседан, а неговиот портфолио вклучува брендови како што се Lindt, Mercedes-Benz, Rolex и Moët & Chandon, што го направи симбол на луксуз.
Федерер е еден од само седумте спортисти во историјата кои успеале да надминат милијарда долари во вкупни приходи пред оданочување, заедно со имиња како што се Леброн Џејмс, Тајгер Вудс и Кристијано Роналдо. Неговата успешна кариера не само што го донесе на врвот на тениските терени, туку и во светот на бизнисот.
Во 2018 година, Федерер направи значајна промена во својата кариера кога потпиша договор со јапонскиот бренд Uniqlo, вреден 300 милиони долари, по што се отвори нова можност за него да инвестира во компанијата „On“, која денес има пазарна капитализација од скоро 15 милијарди долари. Неговите акции во оваа компанија сега вредат повеќе од 375 милиони долари.
Федерер не само што инвестира во спортски брендови, туку и во иновации. Во 2013 година, тој ја основа компанијата Team8, а четири години подоцна го создаде „Laver Cup“, годишен турнир кој привлекува најдобрите тенисери од Европа и остатокот од светот. Овој турнир, кој сега е дел од ATP Тура, редовно генерира значителен приход.
Во 2021 година, Федерер учествуваше во инвестициониот круг за компанијата NotCo, која развива растителна храна. Неговата неверојатна популарност, со 43,5 милиони следбеници на социјалните мрежи, дополнително ја зголемува неговата атрактивност за спонзори. Со сето тоа, Федерер продолжува да биде не само тениска икона, туку и успешен бизнисмен.



