Јапонскиот производител на автомобили Subaru објави дека ќе се повлече од големото вложување во електрични возила, за кое беше предвидено вкупно десет милијарди долари. Во фискалната 2025. година, и покрај растот на приходите, компанијата очекува пад на профитот за 1,3 милијарди долари. И двете одлуки се последица на политиката на Трампова администрација.
Subaru реши да се откаже од крупната инвестиција од близу десет милијарди долари во производството на електрични автомобили, известуваат јапонските медиуми. Компанијата со седиште во Токио ќе ги искористи овие средства за подобрување на своето работење, а наместо за развој на автомобили на чисто електричен погон, значителен дел од средствата ќе биде насочен кон хибридни возила, но и кон возила со мотор на внатрешно согорување. Причината за оваа промена во насоката на развојот е падот на интересот за електрични автомобили во светот и финансиската криза во самата компанија, значително предизвикана од Трамповите тарифи.
Падот на интересот за електрични возила всушност е последица на делувањето на Трампова администрација. САД се најголемото пазарно место за Subaru, а Трампова влада токму ги укина државните субвенции за потрошувачите, во висина до 7.500 долари, за купување електрични возила, кои беа воведени од претходната влада на Џозеф Бајден и завршија во септември. Јапонскиот производител, познат по моделите Legacy и Impreza, планираше вложување од 1,5 билион јени, што по тековниот курс изнесува околу 9,74 милијарди долари, во електрификација на своите возила во следните пет години.
Инвестициониот циклус всушност веќе започна, бидејќи петина од средствата веќе е пуштена во оптек, но остатокот ќе биде пренасочен. Оттука, Subaru ќе продолжи со работата на четири електрични теренци со кои соработува со Toyota и кои треба да бидат претставени следната година, но ќе го одложи конструирањето на четири нови електрични возила, кои требаше да бидат пуштени во продажба во 2028. година. На тој начин, компанијата, која вработува нешто повеќе од 37.000 работници, всушност следи нешто што веќе може да се нарече тренд – минатата недела најголемиот јапонски и светски производител на возила Toyota објави дека повторно го одложува изградбата на фабрика за батерии за автомобили на островот Кјушу за една година, додека Nissan, кој е во егзистенцијална криза, уште во мај целосно се откажа од сличен проект.
Subaru е принуден да ги преформулира своите планови за развој и поради економските потешкотии кои се последица на новите Трампови тарифи. Во периодот април-септембар, приходот на компанијата порасна за пет проценти, но профитот падна за дури 45 проценти. За целата оваа фискална година, која завршува на крајот од март 2026, раководството на Subaru проценува дека профитот ќе опадне во однос на претходната година за целих 53 проценти, односно за неа големи 1,3 милијарди долари. Компанијата е принудена, известуваат јапонските медиуми, да преземе мерки за драстично намалување на трошоците за работење.



