Цените на малите автомобили забележуваат значителен пораст од 34 проценти помеѓу 2018. и 2024. година, додека во сегментот на компактните автомобили инфлацијата достигнува дури 36 проценти. Ова се резултати од истражувањето на консултантската фирма Jato, која ги анализираше пазарите во Германија, Франција, Италија и Велика Британија. Најголемите зголемувања на цените се случија во периодот на пандемија, од 2020. до 2022. година, што беше предизвикано од недостигот на чипови и намалената производствена капацитет.
Еден од клучните фактори за зголемувањето на цените е постојаната популарност на SUV-овите. Купувачите сега плаќаат во просек околу 7700 евра повеќе за кросовер во споредба со класичните лимузини на слична големина, додека во 2018. година разликата изнесуваше само 2000 евра, според податоците на Revija HAK. Додатно, електрификацијата на возилата игра важна улога во зголемувањето на цените, бидејќи електричните автомобили обично се поскапи од соодветните модели со внатрешно согорување, што дополнително ја поттикнува инфлацијата.
Во сегментот на малите и компактните автомобили, зголемениот број на електрични модели ја засилува трендот на раст на цените, бидејќи производителите обично ги нудат со подобра опрема. Стручњаците во автоиндустријата го опишуваат овој феномен како миграција на цените. Според нив, поевтините модели сега чини колку што чинија поскапите верзии пред неколку години. Класичните мали автомобили, на пример, денес се на ниво на малите SUV-ови од 2018. и 2019. година. Оваа студија укажува на значајни промени на пазарот: малите автомобили, некогаш сметани за евтина опција за почетници, сега достигнуваат ниво на возила од повисока класа.