Mercedes-Benz, симбол на автомобилскиот престиж, наводно се откажува од својата стратегија на фокусирање на луксузот за да се насочи кон масовна продукција на поевтини модели. Поради финансиски тешкотии и промени на пазарот, германскиот гигант влегува во период на несигурност кој би можел да го редефинира неговиот идентитет, пишува Carscoops.
Како и многу други утврдени производители кои се соочуваат со економски предизвици, Mercedes е принуден на промени. Според неименувани извори, компанијата планира да ја отстрани зборот “луксузно” од официјалната стратегија, со цел да создаде поширока и инклузивна привлечност на пазарот. Внатрешната промена е толку драстична што некои во компанијата, како што наведува германскиот весник Handelsblatt, започнале да го нарекуваат зборот “луксуз” “збор на Л”.
Извршниот директор на Mercedes, Ола Кällenius, во изјава за германските медиуми нагласи дека целта останува иста: “Нашата цел беше и останува да понудиме на клиентите најпосакувани производи во сите наши сегменти”. Иако Кällenius долго време давал предност на профитабилноста пред количеството, забавувањето на производството во фабриките очигледно ја променило ситуацијата. Извори од компанијата тврдат дека сега постои притисок за повторно усогласување на цените и продажбата, што би можело да значи значително зголемување на производството.
Претставниците на вработените, како што е претседателот на работничкиот совет, Ергюн Лüмали, тврдат дека производството помало од два милиона возила годишно едноставно не е одржливо. Управата изгледа дека ја разбрала пораката, особено бидејќи профитот во првата половина на оваа година падна за повеќе од 50 проценти, а маржата во автомобилскиот сектор изнесува само 5.3 проценти, што е далеку од некогашните речиси 15 проценти.
Во извештајот се наведува дека компанијата потрошила премногу ресурси на врвни Maybach и AMG модели со цени далеку над 100.000 евра. Иако овие возила се демонстрација на инженерска вештина, не успеаја да одржат здрави деловни маржи. “Нашата индустрија истовремено доживува силна дожд, град, бура и снег”, живописно ја опиша ситуацијата Кällenius.
За да се справи со предизвиците, Mercedes планира масовна производствена офанзива и намерава да “биде скромен и да комуницира реални цели”. Тоа вклучува и напори во продажбата на поевтини компакти и SUV возила до пошироката публика. Рано оваа година, компанијата го намали своето посветување исклучиво на електрични возила, па покрај 17 нови EV модели до 2027. година, планира да лансира и 19 нови или значително обновени модели со SUS мотори. Во потрага по профит, изгледа дека Mercedes заклучи дека обемот на производството е поважен од кога било.