Од 2026 година, кандидатите за возачи во Велика Британија ќе мора да одговараат на прашања поврзани со техники за спасување на живот, вклучувајќи основна кардиопулмонална реанимација (CPR) и користење на дефибрилатор. Оваа промена е воведена од страна на Агенцијата за стандарди во возењето и возилата (DVSA), која е одговорна за спроведување на возачките тестови. Според нив, учењето на овие вештини е од витално значење, бидејќи возачите често се првите на местото на несреќата кога некој доживува срцев удар.
Специфични прашања ќе бидат поставени во однос на CPR и употребата на дефибрилатори, а информации за тоа веќе можат да се најдат во училишните материјали на DVSA. Ова значи дека кандидатите за возачи кои се подготвуваат за теоретскиот испит во новата година можат да се запознаат со типот на прашања што можат да ги очекуваат.
Иницијативата за воведување на вакви прашања во теоретскиот испит беше предводена од медицинскиот директор на ФК Кардиф Сити и претседател на Save a Life Cymru, професорот Лен Нокс, кој ја изгуби својата млада ќерка поради срцев удар во 2017 година. Тој изјави: “Кога Клер, мојата ќерка, доживеа срцев удар, некое знаење за CPR можеше да направи разлика. Се надеваме дека со вклучувањето на CPR и употребата на дефибрилатор во теоретскиот испит, значително ќе го зголемиме бројот на луѓе кои имаат свест за спасување на живот.”
Во моментот, теоретскиот испит за возачи се состои од 50 прашања со повеќе опции, распоредени во текот на 57 минути. Оваа бројка се зголеми од 35 прашања во 2007 година. Кандидатите сега мора да постигнат минимум 43 поени, а исто така мораат да го положат тестот за перцепција на опасности, кој има минимален прооден резултат од 44 од 75.
Не само теоретскиот испит, туку и практичниот возачки тест претрпе промени. Во 2025 година, практичниот тест беше изменет, главно во однос на намалување на бројот на итни запирања и зголемување на времето поминато во следење упатства од навигациски систем. За жал, времето на чекање за двете делови на тестот останува високо, со истражување на AA кое покажува дека просечното време на чекање во мај 2025 година било 21.9 недели. Со повеќе од 80 проценти од тест-центри кои пријавуваат чекања од над пет месеци, се надева дека дополнителниот капацитет за возачки тестови, финансиран од Владата, ќе го намали ова во иднина.
Управителот на AA Driving School, Ема Буш, изјави: “Постојат знаци на опоравување, што ги држи и индустријата и кандидатите за возачи во неизвесност за повеќе знаци на подобрување во наредните месеци.”