Во последните две децении, европскиот пазар на автомобили доживеа значајни промени, што се најдобро илустрира со споредба на продажните резултати од 2005. година и сегашните трендови. На пример, Audi A4, кој во 2005. година беше десетти најпродаван автомобил во Европа со 145.433 продадени примероци, денес е надминат од Dacia Sandero, која во 2023. година има 128.842 продадени единици, иако во 2022. година беше најпродаван автомобил во Европа.
Според податоците, трендовите покажуваат дека пазарот не само што се променил, туку и значително се срозал, а купувачите ги промениле своите преференции. Додека SUV-овите и кросоверите стануваат се попопуларни, традиционалните стилови на каросерија губат на значење. Пред 20 години не би можеле да замислите дека Dacia ќе се најде на врвот на продажбата, а оваа година има два модели во топ 10.
Во 2005. година, најпродаваните автомобили вклучуваа компакти како Astra, Golf и Focus, но денес тие се заменети со Sandero, Clio и Peugeot 208. Од тројката од 2005. година, само Golf остана во топ 10, додека Astra, Focus, Peugeot 308 и Megane, кој беше повлечен од продажба минатата година, речиси исчезнаа од пазарот. Golf класата е најголемиот губитник на пазарот.
Промените во преференциите на купувачите се исто така значајни. Во првите 10 најпродавани модели, пет се SUV-ови и кросовери (T-Roc, Tiguan, Peugeot 2008, Duster и Yaris Cross), кои пред две децении само започнуваа да се наметнуваат на европскиот пазар.
Причините за овие промени се сложени. Од една страна, пазарот се срозал поради зголемените цени на автомобилите, што ги направи потешки за достапност. Оваа година, првите три позиции на листата на најпродавани модели се заземени од автомобили од B сегментот. Од друга страна, ниските бројки укажуваат на интензивна фрагментација на пазарот во последните 10 години. Иако многу модели се повлекоа, денес имаме значително поголем избор, со хибридни, електрични и автомобили со поголемо растојание од тла, што ја прошири понудата.



