Очекувањата за празничната сезона 2025 година во САД предизвикуваат оптимизам, со предвидена онлајн продажба која ќе достигне нови височини. На западните пазари, особено преку мобилни уреди и социјални мрежи, потрошувачите се фокусирани на создавање спомени, а не само на материјални добра. Клучни категории за потрошувачка остануваат електроника, облека, играчки и домашни потреби, слично како и во изминатите години.
Сепак, во Европската унија, ситуацијата е многу поразлична. Поради растот на цените и зголемените трошоци за живот, потрошувачите во ЕУ се подготвени за намалување на личната потрошувачка за време на празниците. Според истражувањето на Impact, дури 84% од припадниците на генерацијата Z планираат значителни резови во своите трошоци. Во САД, опцијата за одложено онлајн плаќање достигнува околу 20 милијарди долари, што е зголемување од 11% во однос на претходната година.
Американската Национална трговска федерација (NRF) и независни аналитичари предвидуваат раст на вкупната потрошувачка од 4% до 4.3% во текот на празничната сезона 2024, со онлајн купувањето кое чини околу една третина од сите празнични приходи. Разлозите за овој раст во САД вклучуваат намалена инфлација, агресивни промотивни кампањи и зголемена употреба на дигитални алатки, како што се вештачка интелигенција и персонализирани препораки.
Во Европа, ситуацијата е поразлична. Домаќинствата во некои земји се повнимателни поради бавниот опоравок на приходите и високите инфлаторни притисоци. Иако некои централно-источни и јужноевропски земји забележуваат зголемен промет, западна Европа е поопрезна. Потрошувачите во ЕУ планираат да потрошат повеќе на искуства и патувања, но истовремено активно бараат попусти.
Очекувањата за празничната сезона 2025 година во Европа се помалку оптимистични. NRF предвидува раст на потрошувачката во САД од 3.7% до 4.2%, што би значело дека вкупната потрошувачка ќе надмине милијарда долари по прв пат. Во исто време, Mastercard предвидува скромен раст од 3.6% во малопродажните приходи. Анализите покажуваат дека во Велика Британија и Германија растот на продажбата ќе биде околу 2.5%, додека во Франција се очекува стагнација.
Ниското ниво на раст е резултат на слабеење на довербата на потрошувачите, висока инфлација и политичка неизвесност. Компаниите во малопродажниот сектор во ЕУ ќе мораат да се прилагодат на новите навики на потрошувачите и да се фокусираат на попусти и целни акции. Американските царини и трговските политики ќе играат важна улога во одредувањето на цените за празничните понуди.
Во САД, покрај одложеното плаќање, популарни се и подарочните картички како флексибилна опција за купување. На листите на желби за празничната куповина, Amazon забележува зголемена побарувачка за видео игри, играчки и мобилни уреди, со конкретни производи како iPhone 17 и Samsung Galaxy S25 на врвот на листата.



