Во Полска, новата учебна година започна со значителни контроверзии поради воведувањето на предметот “здравствено образование”. Овој предмет, кој е наменет за учениците во основните и средните училишта, предизвика жестоки реакции од страна на Римокатоличката црква и опозицијата, кои тврдат дека се премногу фокусирани на сексуалноста.
Владата на премиерот Доналд Туск воведе овој предмет со цел да им помогне на младите да се запознаат со концепти како што се здрав живот, справување со стрес и современи закани како што се интернет безбедност и дезинформации. Иако црквата и опозиционата партија “Право и правда” (PiS) не се противат на основните аспекти на предметот, тие сметаат дека деловите кои се однесуваат на сексуалноста се премногу експлицитни.
Според соопштението на фондацијата “Слово”, која ја предводи пратеникот на PiS, Јан Клавитер, предметот содржи “штетни содржини” кои ги одвојуваат сексуалноста од љубовта, бракот и семејството, како и промовирање на абортусот и идеологијата на родовите.
Римокатоличката црква исто така изрази загриженост, тврдејќи дека овој предмет шири “антисемејни” вредности и дека може да доведе до морално расипување на децата. Министерката за образование, Барбара Новачка, одговори на критиките, нагласувајќи дека правилното сексуално образование е клучно за заштита на младите од незнаење и злоупотреби, особено во време кога младите се соочуваат со растечка криза на менталното здравје.
Омбудсманот за правата на децата, Доминик Куц, смета дека владата не направила доволно, бидејќи предметот е опционален и не е задолжителен. Тој изрази загриженост дека оваа одлука може да биде политички неуспех за Туск и неговата партија.
Полските родители имаат рок до 25. септември за да пријават деца за здравствено образование, но првичните извештаи од училиштата покажуваат ниско интересирање. Една мајка од Варшава, која сака да остане анонимна, објасни дека причините за нејзиниот недостаток на интерес се повеќе практични отколку идеолошки, наведувајќи дека нејзиниот син веќе има премногу часови во текот на денот.
Омбудсманот Куц се согласува со неа, истакнувајќи дека учениците веќе имаат премногу предмети и дека оставената опција за родителите да одлучат е била погрешна. Оваа ситуација продолжува да предизвикува дебата во Полска, со оглед на значајот на сексуалното образование во современото општество.