Со растечките економски врски помеѓу Кина и Балканот, Македонија има потенцијал да стане нова дестинација за кинеските производители на автомобили. Како што глобалната индустрија на автомобили се повеќе се фокусира на нови пазари и производствени локации, Македонија е во позиција да ја искористи својата стратегиска локација, ниски трошоци за работа и поддршка од владата за привлекување на оваа индустрија. Но, што точно треба да направи Македонија за да стане атрактивна за кинеските производители на автомобили?
1. Стратегиска локација и поволни услови
Македонија располага со поволна географска позиција во срцето на Балканот, што ја прави идеална за логистика и дистрибуција во Европа. Земјата е членка на Европската асоцијација за слободна трговија (ЕАСТ) и има договори за слободна трговија со многу европски земји, што ја зголемува нејзината привлечност како производствена база. Сепак, потребно е дополнително да се унапредат инфраструктурните проекти, како што се модернизацијата на патната и железничката мрежа, за да се олесни транспортот на готовите производи и компоненти.
2. Потреба за инвестиции во индустриската зона
Македонија веќе има развиено индустриски зони кои нудат поволни услови за странски инвеститори. На пример, индустриската зона во Технолошко индустриски развојен зон, во Скопје, нуди даночни олеснувања и субвенции за компании кои инвестираат во производствени капацитети. За привлекување на кинески производители на автомобили, Македонија треба да продолжи да ги подобрува условите во овие зони и да нуди дополнителни поттикни мерки, како што се финансиски субвенции и поддршка за обука на работната сила.
3. Потенцијал за развој на работна сила
Кинеските производители на автомобили се заинтересирани за достапна и квалификувана работна сила. Македонија има млад, образован работен кадар, што може да биде привлечна за странски инвеститори. Владата и образовните институции треба да продолжат да инвестираат во техничкото образование и обука на работниците за да ги задоволат потребите на современата автомобилска индустрија. Програмите за обука и стручна подготовка во соработка со индустријата ќе помогнат да се создаде квалификувана работна сила што ќе биде конкурентна на глобалниот пазар.
4. Политичка стабилност и економска клима
Политичката стабилност и поволната економска клима се клучни за привлекување на странски инвестиции. Македонија, иако има своите политички предизвици, направи значителни чекори кон стабилизација и интеграција во Европската унија. Владата мора да продолжи да ја промовира стабилноста и да создаде проактивна економска политика која ќе ги охрабри странските инвеститори.
5. Развивање на партнерства и промоција
Македонија треба активно да ги промовира своите предности на меѓународниот пазар и да развие партнерства со кинеските компании. Присуството на македонски претставници на меѓународни саеми и конференции за автомобилска индустрија може да помогне во привлекувањето на интересот на кинеските производители. Отежнителна околност може да биде напнатоста на релациите помеѓу Кина и Европската Унија, а Македонија треба да се позиционира “неутрално” за да може да привлече некој кинески производител.
Дали Македонија може да привлече кинески производител на автомобили зависи од комбинацијата на неколку фактори: стратегиска локација, поволни економски услови, квалификувана работна сила, политичка стабилност и ефективна промоција на предностите на земјата. Со продолжување на напорите за унапредување на овие аспекти и создавање на поттикнувачи мерки за странски инвестиции, Македонија може да стане значаен играч во глобалната автомобилска индустрија и да ја искористи можноста за економски раст и развој.
Во минатото неколку пати се најавуваше дека во Македонија може да се започне со производство на автомобили, но засега нема ништо конкретно.