Откако Mercedes во 2021. година го претстави моделот EQS, компанијата се соочува со бројни критики во врска со дизајнот на своите електрични возила. Многумина сметаат дека сериската верзија не е ни приближно елегантна како концептот Vision EQS од 2019. година, иако некои веруваат дека автомобилот изгледа подобро во живо отколку на фотографиите. Дизајнот, кој наликува на бомба, е воден од аеродинамиката за постигнување на максимален домет, а применет е и на помалиот модел EQE.
Сега, од Mercedes доаѓа објаснување дека аеродинамиката не била единствениот мотив за таквиот пристап. Маркус Шефер, главниот технолошки директор на Mercedes, објасни дека во тоа време размислувале за потребите на првите купци на електрични возила. Според него, тие сакале автомобил кој јасно се разликува од конвенционалните модели со бензински мотори. Во интервју за австралискиот магазин WhichCar, Шефер ја брани ултра-аеродинамичната форма на моделите EQS и EQE. “Раните купци сакаа да бидат различни. Сакаа да покажат дека возат електричен автомобил, а сега влегуваме во мейнстрим и масовно прифаќање, и купците не сакаат да покажуваат дека возат EV. Сакаат ист облик, без оглед на погонскиот склоп,” изјави Шефер.
Како што наведува Index.hr, изгледа дека Mercedes сега усвојува пристап кој нивниот ривал BMW го применува од самиот почеток – избегнување на поделениот дизајнерски јазик и воведување само суптилни промени за да се разликуваат електричните модели од оние со бензински мотори. Идните електрични модели, како CLA и EQC, ќе бидат дизајнерски значително поблиски до своите бензински паралели, а истото важи и за целосно електричната C-класа која пристигнува следната година.
Сепак, иако Mercedes ги обединува дизајните, платформите ќе останат одвоени. Шефер нагласи дека споделувањето на истата архитектура за различни погонски системи создава компромиси, што компанијата сака да избегне. “Вградувањето на двата погонски склопа на истата платформа на крајот резултира со компромис, а ние не сакаме да нудиме компромитирани автомобили,” рече.
Горден Вагенер, шефот на дизајн во Mercedes, стилот кој многумина го нарекуваат “јајолик” го опишува како “соодветен и многу прогресивен”. Тој смета дека EQS бил пред својот време и лансиран “10 години порано”. За слабата продажба, тој ја обвини и маркетиншката стратегија, тврдејќи дека автомобилот можеби би привлекол повеќе купци ако бил претставен како “футуристички CLS или S-класа Купе”.
Додека EQS ќе добие редизајн и ќе остане во продажба уште неколку години, неговиот помал брат EQE наводно ќе биде повлечен од производството во 2026. година за да направи место за електричната E-класа. На крајот, планот е да се спојат линиите на S-класата и EQS во еден модел, што треба да се случи со новата генерација на S-класата околу 2029. или 2030. година, која ќе нуди и бензински мотори и електрични погонови.