Европската комисија предлага формирање на база на податоци за поминатата километража на возилата забележана при техничките прегледи, која ќе биде заедничка за сите земји-членки на ЕУ. Од Брисел се залагаат за оваа мерка која ќе помогне во борбата против манипулациите со километражата.
Како што известува Klix.ba, Европската комисија предложи нов пакет мерки кои се насочени кон подобрување на безбедноста на патиштата, намалување на загадувањето од сообраќајот и борба против разни измами поврзани со автомобилите.
Предложените нови правила вклучуваат заеднички регистар за километражата помеѓу земјите-членки, со цел да се сузбие манипулацијата и лажното „подмладување“ на одредени возила кога ќе влезат на пазарот на половни автомобили, со цел да се измамат купувачите, пишува францускиот Л’аргус.
Некои земји на ЕУ веќе ги евидентираат податоците за километражата во националните бази на податоци. Тоа е случај во Белгија, каде што системот Car-Pass служи како пример во оваа област, бидејќи продавачот на половно возило мора да му обезбеди на купувачот овој документ, ажуриран при секој технички преглед. Во Франција, километражата на возилото исто така се бележи при секој обавезен периодичен преглед. Продавачот може да ги достави овие информации на купувачот преку линк до официјалната онлајн база на податоци за неговото возило, иако тоа не е задолжително.
Историјата на возилото е особено тешко да се следи кај увезените модели. Идејата на Комисијата е да се даде европска димензија на овие бази на податоци. На почетокот на 2024 година, кога Белгија ќе го преземе претседавањето со институцијата за шест месеци, некои од нејзините официјални претставници изнесоа идеја за проширување на Car-Pass на целата Европска Унија.
Во пракса, секоја земја-членка на ЕУ ќе биде обврзана да ја евидентира километражата на возилото во националната база на податоци при секој технички преглед. Овие информации потоа ќе бидат пренесувани во европската база на податоци секогаш кога возилото ќе биде регистрирано. Тие информации ќе бидат достапни за властите (или дури и за било кој потенцијален купувач) од која било од 27-те земји-членки на ЕУ.
Борбата против преvarите со километражата е важна не само за заштита на потрошувачите, туку и за фер конкуренција во трговијата со возила. Ова ќе помогне во намалување на манипулациите при продажбата на половни возила. Како и другите предложени мерки, оваа идеја сега се соочува со долготрајни парламентарни процедури пред Европскиот парламент и Советот.